08 september 2010

Slut på de lata dagarna....

Japp, nu är det slutdegat för Fröken.. Fick en behövlig tid his sjukgymnasten idag på min vårdcentral. Var först hos en läkare för att lämna prover sen fick jag en remiss och även smärtstillande som ska hjälpa mig att sova lite bättre. Sjukgymnasten vände och vred och kollade. Tydligen så är min svank, de 5-6 noterna som sitter där platta, alltså inte speciellt rörliga om man kollar på resten av ryggraden. Så detta ska jag med hjälp av fyra hemma övningar och träning försöka mjuka upp. Tydligen så har jag varit så här ända sedan jag var var liten, vilket förklarar min oftast onda svank..
Så nu blir det pilates där hos sjukgymnasten och sedan så blir det Friskis igen för yoga och core. Allt för att bygga upp min rygg igen. Känns ändå bra att jag fått en spark i rö.....ven... Vad gällande min träning, för som sagt, slappats har jag inte kunnat kallat mig förut, men nu har jag banne mig blivit en. Men nu, ska det bli ändring på det!

Inga kommentarer: