10 oktober 2010

Dampudden vid Sottern

En helg att minnas....och jag önskar att det bara kunde fortsätta i all oändlighet. Men nu är det ny vecka igen och dessa underbara ögonblick får man fortsätta njuta av i sinnet, och lägga till minnet..

Har varit i Hallsberg sedan i onsdags och sitter nu på Katrineholms central, klockan är 06.30 för att invänta mitt tåg till Göteborg. Varför jag valde att åka hem idag var för att alla sista minuten biljetter var slut igår, så då kände jag att jag hellre stannar en natt till med min älskling och kliver upp i ottan istället.

Vi har verkligen haft en huuur mysig helg som helst, massa gos och massa kärlek. C är verkligen en riktig charmör och något som jag älskar-romantisk! Hihihi

Många sprakande brasor har det blivit, ja, det är ju ändå höst...;) Sedan har vi lagat en heldel god mat, tre äppelpajer har vi gottat på, skratt i massor. Som nu på morgonen när man är hur trött som helst ( 05.15) och skulle inget annat vilja än att få sova, så säger han något och "kör sin grej" och jag brister ut i ett kiknade gapskratt, mitt på perongen. Han gör mig så otroligt glad, och jag längtar redan till på fredag då jag får träffa honom igen-HEMMA!!


På lördagen var vi och hälsade på hans syster på Linköpingssjukhus. ( Ja Calin jag vet, så nära men ändå så långt bort, du ska veta att jag tänkte på dig, men det fanns ingen tid....)
Hans syster har i allafall opererat sig för skolios, så vi var där och gjorde henne sällskap ett par timmar.

Efter det for vi hem med hans andra syster, packade ihop lite saker och drog upp till deras sommarstuga. Jag är såååå SÅLD!!! Men sikket läge ( bilden visar sjön som ligger 200 m från stugan ). En jätte mysig stuga, med två små gäststugor, soldäck, bastutunna och en fantastisk utsikt! Där hoppas jag att vi kommer att spendera många dagar..Me like!

Underbart är ordet för helgen..


Men nu är det skola som gäller för hela slanten! FOKUS ;) Har nästan sytt klart hela skjortan, knapphål, knappar och manschetter ska på plast, annars har jag jobbat flitigt på Evas maskin ( Christians mamma ).

Annars vad händer denna vecka.. Ska hämta hem mina missar idag efter skolan, på torsdag blir det middags ute med albrekt, på fredag har jag en säkerhetsutbildningen genom dem och då på kvällen ska vi ha KLASS-fest!! KUL!!!

Helgen= LEDIG och Cmys ;)

Nu är det 15 minuter till jag ska gå ut i kylan och gå på tåget. Vill ha värme, sömn och kaffe!

God morgon på er!




Inga kommentarer: