06 september 2010

Äntligen måndag!!

Trodde väl aldrig jag skulle se fram emot en måndag, men jo det gör jag nu. För då är det skola och jag får ägna dagens sex tummar med det jag älskar allra mest, i sysselsättningsform så klart;)
Vårat första sömnadsprojekt är kjol. Så nu har vi lärt oss räkna ut mått för att kunna rita upp grundmönstret och utifrån det göra de ändringar man vill för den modell man önskar. B la drapering, 2,4 eller 6 våder, figursydd med utställd nedtill och sneda våder. Så den 28 sep ska vi ha redovisning på en kjol som bi skissat fram och på den ska det enligt kriterier vara foder, frackerna och valfri ficka.

Igår efter jobbet mötte Christian upp mig vid Kvibergs marknad och där gjorde jag tre finfina fynd! Två stora tygstycken, ett blåvitt prickigt och ett grönvitt prickigt :), sen en blommig sminknecessär och ett par röd/vita klippsörhängen som C hittade :)
Han har förstått vad jag gillar, mycket plus på det ;) hihi!!
Efter marknaden tog vi en mysig skogsoromenad i värmen o myste en stund i solen, kääärleeek!!!
Puss o hej!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej min söta vän. Tack så jätte mycket för vykortet, blev jätte glad. Dock undrade jens arbetskamrater lite:) Du verkar må bäst och det gör vi med. Dock mycket med jobb o vabb däri mellan. puss på dig c