02 oktober 2010

Sen när hände det....?

Att JAG en fredagkväll sitter i soffan iklädd myskläder, med en kopp te och STICKAR!!! Ja, det har nog aldrig hänt, inte stickningen i allafall men det andra, fast väääldigt länge sedan... Men jag njöt av att få ta det lugnt, att få koncentrera mig på det som jag hoppas ska bli en fin vintersjal. MEN saknaden fanns och finns där, att min C inte är här. Sex dagar kvar tills jag får känna hans varma famn igen, LÄNGTAR!!!!

För övrigt så var det en riktigt trevlig fredag igår. Jag och min klasskompis Sanna satt på Café Kringlan från 10-13.30. Kände mig som en 17 åring som satt och "snåldrack" kaffet och tog plats för övriga gäster.. Men riktigt så var det faktiskt inte. Vi betalde ju för en bamsefrukost och gjorde våra hemuppgifter som vi efteråt var riktigt nöjda med ;)

Efteråt gick vi på garnjakt och hittade på Bojans Garn i Linné det ni ser på bilden. Ett lite grövre ullgarn som går i senapsgult som jag stickar på 15mm stickor. Sen köpte jag 4,5mm stickor och ett svart garn. Så vi får se vad jag hittar på här i höst :)

Resten av dagen gick åt att träffa andra vänner, Danne och Popitop. Sen bar det hemmåt där jag bokstavligt gnagade i mig en kycklingklubba som jag åt lite keso till. Hmmm, tror att någon har skämtbort mig den senaste tiden med goda middagar ;)

Men nu, är det lördag och jag ska kila ner i tvättstugan och ta reda på min tvätt. Sen ska jag väl förbereda mig inför jobbet. Vad som händer ikväll är ännu oklart. Men förhoppningsvis kommer Carro på besök. Middag, vin och gott sällskap!

Trevlig lööööördag!

1 kommentar:

Maryann sa...

Trevlig Lördag för Dig också raring!