21 november 2010

Som vanligt, alltid lika trevligt!

Har precis kommit hem med tåget efter en mysig helg uppe i Hallsberg med Christians familj. Denna visit grundade sig denna gång på att Ewa, C.s mamma fyllde 50 och i fredags var det fest för henne som pappa Janne hade fixat. Jätte trevligt, med god mat och massor med nya ansikten som man ska försöka komma ihåg namnen på...Inte det lättaste då hans släkt är hur stor som helst. Men det är en otroligt trevlig släkt och alla är väldigt pratglada och nyfikna på Christians "lilla" tjej ;)
" Hon som designar sina egna kläder"... Ja, i fredags gick tre stycken omkring och marknadsförde mig skulle man kunna säga... Jag i min nysydda klänning, C:s i sin skjorta och Ewa i sin tunika som hon fick av mig och C. Fick väldigt mycket beröm och många blir otroligt faccinerad över min sömnadsförmåga. Ja, man bara tackar och tar emot!

På lördagen for vi iväg på loppis, we like!! Det blev två stycken pälsmössa á 20spänn st! Såå fina, och en annan grön hatt. Christian hittade oxå en hatt, 15 kronor. Sen blev det en sidenkudde i orange och lite knappar-så klart ;)

På eftermiddagen tog de flesta en powernap efter fredagens baluns, sedan mot kvällningen blev det saffransbak och marmeladkokning då Ewa och C:s två systrar skulle medverka i den årliga julmarknaden som gick av stapeln idag. På kvällen myste vi ner oss i soffan hela högen och åt snask och tittade på film.

Idag-söndag så for vi till julmarkanden och kikade lite, sedan blev det mottagning av ca 15 kilo kött, TACK!!! Christians farfar är slaktare så nu är min frys full med viltsvin, älg, oxfile, kotlett, nötfärs och massa annat gott;=) Lyxigt?? JAPP!!!

Så nu sitter jag här, ensam, Christian kommer hem i morgon då det var slut på biljetter. Saknar honom redan..

Hoppas ni haft en god helg!

Kram på er

1 kommentar:

MAMMA sa...

Kram på din Anna dag/ MAMMA